- Vetle Olsen-Ryum kritiserte «Gutta» for å ha utdaterte holdninger rundt kropp, trening og kvinner
- Oskar Westerlin svarte på kritikken og erkjente at de har fått en del svin på skogen
- «Gutta» er en humorsatsning med over 54 000 abonnenter på Youtube
- Fagleder Katinka Sletten mener «Gutta» er kopiert fra en engelsk guttegjeng og at de bare gjør det dårligere
- Orkla Foods Norge avsluttet sponsoravtalen med «Gutta» for en måned siden
- Henrik Oven trakk seg fra konseptet nylig
- «Gutta» mener kritikken fra Sletten er usaklig og at de når en målgruppe som er lett å nå
- «Gutta» mener det er ironisk at en fagleder i markedsføringsbyrå distanserer seg fra en målgruppe hun egentlig bør nå
- Sletten sier at spørsmålet er om det er rett måte å nå ut til en yngre målgruppe
- Diskusjonen rundt «Gutta» handler om holdninger, sponsoravtaler og påvirkning av ungdom.
Les hele artikkelen