Hjem Nyheter Forbruker: Vinmonopolet endrer strategi – potensielle konsekvenser for kundene
- Vinmonopolets ansatte ble informert om at grossistsmakingene legges ned etter sommeren.
- Grossistsmakingene gir mulighet til å presentere nye varer til butikkene.
- Vinomopolet vil finne en annen løsning for smaking av varene.
- En frykt er at ansatte vil miste kompetanse og kundeopplevelsen vil bli dårligere.
- Prøvesmakingene har vært ulønnet og mange avlyses på grunn av lav deltakelse.
- Det kan bli ekstra kostnader knyttet til at smakingene skjer i arbeidstiden.
- Det er ingen planer om å sette opp prisene på Vinmonopolet.
- Vinekspert Sæther frykter butikkene må ta inn varer uten å ha smakt dem selv.
- Vinmonopolet sier at de ikke vil slutte å smake og at de vil finne bedre løsninger.
- Endringene skal gi bedre oppmøte og kompetanseheving for ansatte.
Les hele artikkelen